Nordiska Kök
Digitalisering av köpresan krossar 100 miljonersvallen
Nordiska Kök levererar svensktillverkade kvalitetskök, platsbyggda från grunden till rimliga priser. Bolaget startade 2017 av André, Magnus och Johan och nådde 2022 en omsättning på 120 miljoner.
3200+
Sökfraser på Google
250 000+
Organiska exponeringar i månaden
Från en liten utmanare till en marknadsledare i framkant
Så här nästan sex år senare är det svårt att föreställa sig att då var en annan tid. Då, 2017 E-handlade vi absolut kläder och elektronik. Några köpte kanske också läkemedel. Få om ens någon hade köpt ett kök på annat sätt än att ta sig till ett showroom för att prata med en säljare.
Nordiska kök har kunnat växa med 1000% de senaste fyra åren och har med den snabbt accelererande digitaliseringen gått från att vara en liten spelare, till att vara en marknadsledare på den digitala arenan.
Samarbetet med Gaffla sträcker sig tillbaka till sommaren 2019 och har successivt utvecklats i takt med att bolaget etablerat sig på nya marknader och steg för steg skalat upp sin marknadsföring.
Resultat
Uppbackad av ett hundratal välskrivna artiklar och extremt stark ranking på de affärsnära sökningarna levererar webbplatsen idag
- en närvaro på mer än 3200 fraser på Google i Sverige
- uppskattningsvis 250 000 organiska exponeringar i månaden på Google i Sverige
- vart tredje indexerat sökord rankar top10
- en effektiv kampanjstruktur på Google där vi både kan jaga konverteringar och skapa stärkt varumärkeskännedom.